Mijn eerste weken bij BMD Advies

Het was te verwachten dat COVID-19 het inwerken lastig zou maken. Het merendeel van onze klanten heeft op dit moment ook liever geen twee adviseurs tegelijk over de vloer. Begrijpelijk, maar het maakt het inwerken in de praktijk tot een uitdaging. Gelukkig is binnen BMD Advies Centraal Nederland nog een andere manier om dagelijks met de praktijk bezig te zijn: onze QHSE-helpdesk!  

Mijn naam is Amanda Roodnat en ik ben sinds februari werkzaam bij BMD Advies als junior QHSEadviseur. In dit blog neem ik jullie mee in mijn eerste weken in het team van BMD Advies. 

Blog Amanda

Van Safety naar de volledige QHSE-beleving

Halverwege 2019 heb ik de opleiding Integrale Veiligheidskunde afgerond. Tijdens het volgen van mijn opleiding heb ik kennis gemaakt met de QHSE-branche. Als toekomstig veiligheidskundige was ik natuurlijk al enthousiast over Safety. Maar QualityHealth en Environment leken ook in mijn straatje te liggen. Naast deze vakgebieden trekt de uiteenlopende wet- en regelgeving die erbij komt kijken mij enorm. Het maakt het adviseren op vraagstukken vaak net iets meer complex en daarmee uitdagender.  

Op afstand in de praktijk

Als junior adviseur speel ik een actieve rol in het beantwoorden van de uiteenlopende QHSE-vraagstukken die in onze helpdesk binnenkomen. Het beantwoorden van de vragen is een belangrijk element van mijn inwerktraject. Door Gildeleden eerstelijns te woord te staan, ben ik dagelijks met de praktijk bezig en kan ik mij verdiepen in specifieke QHSE-vraagstukken. Waar ik in deze tijd niet altijd op bezoek kan, is er via de helpdesk toch een directe lijn met QHSE-professionals en vakinhoud. 

De vragen aan onze helpdesk zijn erg uiteenlopend. De afgelopen tijd heeft de helpdesk meerdere vragen ontvangen over het lozen van afvalstoffen op het riool en het werken op hoogte. Een ander onderwerp dat ik vaker voorbij zie komen zijn vragen over de opslag van, en het werken met, gevaarlijke stoffen, “Hoe kan ik deze gevaarlijke stof het veiligst opslaan? Wat zijn de voorwaarden van de opslagvoorziening? Waar mag de opslagvoorziening staan?. Ondertussen weet ik het antwoord en kan ik meepraten over bijvoorbeeld de PGS-15. 

Op het moment dat een vraag of onderwerp voor een beginnend adviseur te ingewikkeld is, zijn er altijd specialistische collega’s of experts uit ons partnernetwerk die mij, en daarmee onze Gildeleden, verder helpen. Naast dat je als lid van ons Gilde een kwalitatief antwoord krijgt, leer ik als beginnend adviseur meteen over de inhoud en het adviesvak.  

Onbeperkt toegang tot de deskundigheid van adviseurs

Door middel van onze klanttevredenheidonderzoeken merken we dat klanten erg tevreden zijn met onze helpdesk. Onze Gildeleden beoordelen deze met gemiddeld een 8,5, al streven we natuurlijk altijd naar een 10. Alle leden van ons Gilde hebben direct en onbeperkt toegang tot onze helpdesk en kunnen hier terecht met ieder QHSE-vraagstuk. Door middel van onze helpdesk bied ik samen met mijn collegas snel en adequaat een antwoord op maat.  

Het Gilde

Wat BMD Advies Centraal Nederland zo uniek maakt, is het Gildelidmaatschap. Het Gilde biedt je de ruimte om jezelf en anderen uit te dagen en van elkaar te leren, binnen een netwerk van ruim 2000 QHSE-professionals. Naast de helpdesk die ik hierboven noem, organiseren we inspirerende webinars en interactieve bijeenkomsten. De coronamaatregelen betekenen ook dat er nog geen fysieke evenementen hebben plaatsgevonden sinds ik hier werk, maar we vinden altijd een online alternatief om Gildeleden te inspireren.  

Houd jij ook van uitdaging?

Ben jij ook op zoek naar een leuke en afwisselende baan binnen de QHSE-branche? Bij BMD Advies Centraal Nederland wordt het beste uit jou gehaald. Ontwikkel jezelf en ontdek verschillende klanten en praktijksituaties. BMD Advies is tevreden wanneer jij ook met plezier naar je werk gaat, en je krijgt een geweldig team collega’s cadeau! (Ik kan het weten!) 

Ben jij net zo enthousiast als ik? Bezoek onze werken-bij site voor onze vacatures en wie weet tot snel.  
Groet, 
Amanda Roodnat. 

Helpdesk